Food Service Team Brand Design

食を通じた喜びの提供を目指すチームのブランドのロゴデザイン。

ブランド名が示す「喜び」や「楽しみ」といったポジティブな感情を、直感的に伝えることをデザインのゴールとしました。モチーフとして選んだのは、誰もが心ときめくサーカスのテント。そのアイコニックなフォルムは、これから始まる楽しい体験への期待感を喚起します。

線の強弱や有機的なフォルムは、温かみと手作り感を演出し、顧客との情緒的なつながりを構築。対照的に、ロゴタイプはクリーンでクラシックな書体を選定し、フードブランドに不可欠な信頼性と安全性を表現しました。アクセントカラーのイエローは、視覚的な楽しさを加えると共に、ブランドの持つ明るくポジティブな世界観を象徴しています。

このロゴを通して、日常の食事が特別なイベントのように感じられる、そんなブランド体験を表現しています。
Logo design for a brand that aims to provide joy through food.

The goal of the design was to intuitively convey the positive emotions of “joy” and “fun” that the brand name suggests. The motif we chose was a circus tent, which is sure to thrill anyone's heart. Its iconic form evokes a sense of anticipation for the joyous experience that is about to begin.

The strength of the lines and organic form create warmth and a handmade feel, building an emotional connection with the customer. In contrast, the logotype is selected in a clean, classic typeface that expresses the reliability and safety essential for a food brand. The accent color of yellow adds visual enjoyment and symbolizes the bright, positive worldview of the brand.

Through this logo, the brand experience is expressed in a way that makes everyday meals feel like special events.